به نام پروردگار سخن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به نام پروردگار سخن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یوگلیش، یادگیری تلفظ و کالوکیشن

443 بازدید

الگو برداری زبانی

اگر از زبان آموزان دوره فرایار زبان انگلیسی و یا فرایار زبان عربی باشید مطمعنا در خصوص نقش کلیدی تقلید در زبان شنیده اید و آن را جدی گرفته‌اید. همانطور که در مقاله 15 قانون طلایی زبان آموزی شنیده اید تقلید یکی از قانون‌هایی‌ست که باید در مسیر زبان آموزی به آن پایبند باشید! چرا که زبان درست مانند یک کتاب قانون با پیروی قدم به قدم میسر می‌شود. 

اهمیت تلفظ در یادگیری زبان خارجه

فرقی نمی‌کند که بخواهید زبان انگلیسی را آموزش ببینید یا زبان اسپانیایی را! هر زبان فرهنگ، شکل و تاریخ خودش را دارد که یک عضو جدا نشدنی از آن است! شما نمی‌توانید زبان عربی را از قرآن و فرهنگ آن جدا کنید! همانطور که نمی‌توانید زبان انگلیسی را از شکل منحصر به فرد خود دور کنید! تلفظ و نوع بیان کلمات هم در همین قاعده جای میگیرند! تا به حال به نوع تلفظ و بیان کلمات و حتی تفاوت تن صدای افراد از نژادها و کشورهای مختلف توجه کرده‌اید؟! در زبان انگلیسی افراد تن صدای متوسطی دارند و بسیاری از حروف را با زبان خود بیان می‌کنند و در زبان انگلیسی افراد تن صدای کلفت‌تری دارند و علاوه بر آن هر کدام از حروف نوع تلفظ متفاوتی دارند! به یاد داشته باشید قبل از ورود به مسیر زبان آموزی حتما زبان مورد نظر خود را آنالیز کنید! ساختار آن را کشف کنید و به صدای افرادی که زبان مادری آن ها این زبان است دقت کنید. آپارات آموزشگاه آنلاین استاد سعید پر از منابع زبان انگلیسی و زبان عربی است که می‌توانید به اهداف زبانی خود برسید! پیشنهاد ما گوش دادن به سخنرانی‌ها زبان انگلیسی و سخنرانی‌های زبان عربی است. 

تلفظ، ابزار قدرت زبان آموزی

تلفظ به معنای بیان درست حروف، کلمات، و جملات می تواند سطح زبانی شما را تغییر دهد! تلفظ درست علاوه بر زیبا کردن لحن و سخن شما باعث می‌شود شما به عنوان یک زبان آموز جدی گرفته شوید و بتوانید به راحتی حرف بزنید! تلفظ باعث افزایش اعتماد به نفس زبانی در وجود شما می‌شود!

فراموش نکنید تاکید بسیار تیم آموزشگاه آنلاین استاد سعید به این معنا نیست که تلفظ را در اصل کار خود قرار دهید و از عدم داشتن یک تلفظ درست احساس خجالت کنید! اما به همان اندازه که داستان معنی کلمه را جدی میگیرید تلفظ کلمات را هم جدی بگیرید!

جایگاه تلفظ در زبان آموزی

زمانی که صفحه دیکشنری لانگمن را باز میکنید و کلمه‌ی مد نظر خود را سرچ می کنید حتما متوجه گزینه تلفظ شده اید که با کلیک بر روی آن (pronunciation) می‌توانید نوع تلفظ کلمه‌ی مد نظر خود را در لهجه‌ی امریکن و لهجه‌ی بریتیش بشنوید و کشف کنید! در زبان عربی نیز به همین منوال است زمانی که قاموس المعانی یا المعجم الشامل را باز کنید تاکید بر حرکات حروف به معنای نوع تلفظ کلمات در زبان عربی از اولویت‌هاست. علاوه بر این تا به حال با کتاب زبانی مواجه شده‌اید که یک فایل چند رسانه ای برای تلفظ و خواندن متن قرار نداده باشد؟ تلفظ هیچ گاه از زبان جدا نمی‌شود! و بسیار اهمیت دارد تا زبان آموزان در هر گروه سنی با آن خو پیدا کنند.

سایت Youglish برای چک کردن تلفظ

چک کردن چندین باره تلفظ یک کلمه در دیکشنری و واژه‌نامه‌های سنگین و خشک می‌تواند خسته کننده باشد! به علاوه ی احساس ناتوانی در تلفظ درست کلمات پس شنیدن به صدای غیر واقعی یک ربات که کلمات را تکرار می‌کند نیز انرژی بسیاری از انسان می‌برد! ما در این مقاله برای شما علاقه‌مندان به یادگیری زبان سایتی معرفی شده است که می‌توانید با استفاده از آن تلفظ را در بهترین شکل ممکن کشف کنید!

سایت یوگلیش چیست؟

سایت یوگلیش Youglish  با شعار “improve your pronunciation” “تلفظت را تقویت کن” به زبان ساده یک دیکشنری ویدئویی‌ست!(video pronunciation dictionary) این سایت یک ابزار بسیار عالی برای تقویت تلفظ در مسیر یادگیری زبان‌های خارجه است که با طراحی و فضای بسیار ساده خود را برای زبان آموزان به یک سایت ایده ال کرده تبدیل کرده است.

سایت یوگلیش با پشتیبانی پلتفروم یوتیوب به صورت خودکار و با استفاده از هوش مصنوعی (Artificial intelligence) (الذكاء الاصطناعي) تعداد بی نهایتی از ویدئو‌ها را در اختیار دارد و آن را با یک سرچ ساده در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد.

شما با سرچ کلمه‌ی مورد نظر خود در قسمت جست و جو می‌توانید مقدار بسیار زیاد ویدئو به همراه زیرنویس در اختیار داشته باشید و تلفظ آن کلمه را توسط افراد دیگر بشنوید! یوگیلیش حتی با قابلیت محدود کردن لهجه‌های هر زبان امکان رسیدن شما به اهدافتان را هموار‌تر می‌کند.

یوگلیش به دلیل استقبال بی‌نهایت مخاطبان روزانه گستره آموزش زبان خود را افزایش می‌دهد. تا به امروز شما می‌توانید از این سایت برای چک کردن تلفظ کلمات در زبان‌ انگلیسی، زبان عربی، چینی، هلندی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، عبری، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، لهستانی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی، سوئدی، تایلندی، ترکی و اوکراینی استفاده کنید.

چرا از youglish استفاده کنم؟

ممکن است شما از آن دسته از زبان آموزانی باشید که به شنیدن تلفظ در انواع دیکشنری و یا گوگل ترنسلیت عادت کرده باشید! که یک امر بسیار طبیعی بعد از استفاده مدت دار از یک روش است! اما قبل از آنکه به روش خود ادامه دهید ادامه این مقاله را از دست ندهید و اجازه دهید از برخی مزیت‌های سایت Youglish  برای شما نام برده شود.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

دنیای رو به پیشرفته امروز، دنیای رنگارنگ و پر از داستانی ست که می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد! یوگیلیش Youglish  با ساختار ساده‌ی خود یک هوش مصنوعی(Artificial intelligence) ساده محسوب می‌شود که با محدود کردن انواع ویدئوها به شما امکان شنیدن کلمه‌ی مورد نظر خود در قالب‌های مختلف را می‌دهد! شما می‌توانید بشنوید که این کلمه توسط چه کسی در چه زمانی به کار برده شده است و هدف استفاده از این کلمه در حقیقت چه بوده است؟ 

تنوع بسیار زیاد

پس از سرچ یک کلمه در سایت رایگان یوگلیش با دنیایی از مثال‌ها مواجه میشوید که می‌توانید از تمام آن ها برای فهم و درک درست تلفظ استفاده کنید. هر کلمه بر اساس میزان کاربرد آن در عموم به تعداد بسیار زیادی از مثال‌ها می‌آیند که یادگیری را با مثال‌های بسیار تثبیت می کنند.

یادگیری بدون خستگی

همانطور که در تیتر قبلی توضیح داده شد مثال‌های بسیار زیاد و متنوع سایت یوگیلیش این سایت را به یک منبع جذاب تبدیل می‌کند . شما می‌توانید کلمه‌ی مورد نظر خود را نه به صورت یک کلمه بلکه در قالب جمله‌های متفاوت کشف کنید و بشنوید! هر ویدئو، یک موضوع جدید و متفاوت از ویدئو قبلی ست که از کلمه مد نظر شما در آن استفاده شده است. شما حتی می‌توانید قبل و بعد ویدئو را مشاهده کنید و یک برنامه جذاب را بشناسید!

فضای امن یادگیری زبان

همانطور که در نکات بالا اشاره شد. یوگیلیش در محدوده‌ی یوتیوب جست و جو می‌کند و با توجه به قوانین عمومی یوتیوب محتواها برای عموم جامعه مناسب است. محدودیت استفاده از واژگان نادرست، تصاویر خطرناک و خشن باعث می‌شود یوگیلیش برای شما یک محیط امن یادگیری آسان زبان خارجه باشد. همچنین یوگلیش با تمرکز بر مصاحبه‌ها، مناظره‌ها، سخنرانی‌ها از منابعی استفاده می‌کند که به صورت واضح کلمات را به کار ببرند پس موسیقی، فیلم و سریال از محدوده‌ی آن خارج می‌شوند و هدف آموزشی حفظ می شود.

زیرنویس برای هر ویدئو

از قابلیت‌های منحصر به فرد یوگیلیش وجود زیرنویس برای هر کدام از ویدئوهاست. اگر از آن ویدئو لذت بردید می‌توانید هر قسمتی از آن را که دوست دارید پلی کنید و به صورت خودکار زیرنویس از طریق یوگلیش پخش می‌شود! یوگلیش با هایلایت کردن کلمه‌ی سرچ شده توسط شما مراحل یادگیری را برای شما ساده سازی می‌کند.

یک تیر و دو نشان

چون یوگلیش کلمه را در قالب جمله و صدا در اختیار شما قرار می‌دهد شما با یک سرچ ساده با مجموعه بسیار زیادی از مثال‌ها مواجه‌اید که می توانید در آن نحوه استفاده از کلمه مورد نظر خود را کشف کنید. علاوه بر تعداد بی شمار جملات؛ حتی می‌توانید از کالوکیشن‌ (collocation) کلمه مورد نظر خود مطلع شوید! با بررسی کمتر از بیست ویدئو در هر سرچ شما می‌توانید با دنیایی از تراکیب، اصطلاحات و کالوکیشن‌ها مواجه می‌شوید که اطلاعات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهند.

هر سخن جایی و هر نکته مکانی

با بررسی ویدئوهای ارائه شده توسط یوگلیش شما می‌توانید کشف کنید که این کلمه در چه لولی Level قرار دارد و معمولا توسط چه افرادی به کار برده میشود! و همانطور که در نکته ی بالا گفته شده نحوه بیان این کلمه در ساختارهای مختلف موقعیت سازی را به شما نشان می‌دهد.

چطور از یوگلیش استفاده کنم؟

سادگی و راحتی در دسترسی و استفاده از یوگلیش از دیگر مزیت‌های مثبت این سایت پر فایده برای یادگیری زبان عربی و زبان انگلیسی است. در ویدئو شما می‌توانید از نحوه استفاده و انتخاب زبان در سایت youglish.com با خبر شوید. بعد از استفاده از این سایت تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostadsaeed.com/?p=26906
اشتراک گذاری:
مبینا مردانزادة
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد یوگلیش، یادگیری تلفظ و کالوکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.