به نام پروردگار سخن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به نام پروردگار سخن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

15 کلید طلایی یادگیری سریع زبان

410 بازدید

15 کلید طلایی یادگیری سریع زبان

سلام! حتما با توجه به عنوان بر روی این مقاله کلیک کرده‌اید می‌خواهید بدانید که 15 کلید طلایی یادگیری زبان کدام‌اند؟ چرا 15 کلید؟ و چرا باید به این 15 کلید اعتماد کرد؟ چطور می‌شود زبان را با 15 کلید سریع‌تر یاد گرفت؟! مهم‌ترین کلید‌های زبان آموزی کدام‌اند؟ و چطور باید به این کلید‌ها عمل کرد و زبان را کشف کرد؟ این مقاله توسط تیم آموزشگاه آنلاین استاد سعید برای شما علاقه‌مندان به یادگیری زبان دوم طراحی و نوشته شده‌است و سعی کرده است با توجه به تجربیات مختلف در زمینه‌ی آموزش زبان انگلیسی و زبان عربی، زبان را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهد. قبل از شناختن قوانین طلایی آموزش زبان فراموش نکنید که زبان یک موجود زنده است! بله درست شنیده‌اید. تمام تعاریف قبلی از زبان را دور بیاندازید و به این حرف خوب فکر کنید. رابطه‌ی میان زبان و زبان آموز درست مانند رابطه‌ی میان یک انسان با انسان دیگر است. و به همین دلیل باید طوری با آن رفتار شود که دوست داریم با خودمان رفتار شود. حتما این جمله را قبلا شنیده بودید که هر انسانی نیاز به توجه دارد. در تمام روابط انسانی ما از رابطه‌ی فرد با خود گرفته تا رابطه‌ی فرد با افراد دیگر توجه و وقت گذاشتن یک امر جدا نشدنی‌ست! زبان نیز درست در همین دایره قرار می‌گیرد. برای شناخت 15 کلید زبان آموزی با این مقاله همراه باشید. این مقاله بعد از تحقیق و بررسی دوره‌های زبانی مختلف، سطوح زبانی و سنین متفاوت زبانی 15 کلید مهم زبان آموزی را در اختیار شما علاقه‌مندان به یادگیری زبان خارجه قرار می‌دهد. نکته‌ی مثبت این کلید‌ها این است که بدانید محدود به هیچ زبان خاصی نیستند و شما برای یادگیری هر زبان زنده‌ای می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر از عشاق زبان عربی باشید و به دنبال مکالمه‌ی زبان عربی می‌گردید و یا اگر از علاقه‌مندان به زبان انگلیسی باشید و زبان انگلیسی نقش موثری در زندگیتان دارد. این مقاله با ارائه 15 کلید مهم زبان آموزی مسیر آموزش زبان را برای شما به ساده می‌کند و کلید رسیدن به این 15 در طلایی زبان آموزی را به شما هدیه می‌دهد.

کلید 1: حال خوب زبانی‌ات را پیدا کن.

زبان مانند هر رابطه‌ی انسانی نیاز به عشق و علاقه و توجه دارد. فراموش نکنید که زبان را از مسیر مورد علاقه خود آموزش ببینید و به دنبال تمایلات وعلاقه خود باشید. برای مثال اگر شما یکی از عاشقان فوتبال هستید و تمام زیر و بم و قوانین فوتبالی را می‌شناسید بهتر است دنیای فوتبال را به زبان مقصد خود دنبال کنید تا با آن شیرینی زبان را حس کنید. به این توجه داشته باشید که زبان جدید را باید به اندازه‌ی نیاز خود یاد بگیرید پس اگر فکر می‌کنید دنیای مهندسی و ابزار‌آلات آن در زندگی و کار شما جایگاهی ندارد وارد آن نشوید و سر خود را شلوغ نکنید. سراغ جملات و موضوعاتی که حالتان را بد می‌کنند نروید! زبان با حال خوب رشد می‌کند و شکوفا می‌شود. پس در اولین قدم حال خوب زبانیتان را با یک موسیقی یا سخنرانی جذاب ذر زبان مقصد پیدا کنید و فراموش نکنید حال خوب اهرم قوی زبان آموزی ست.

کلید 2: ساختار زبان را بشناس.

سعی کنید زبان مقصد و ساختارهای آن را بشناسید تا بتوانید آن را بهتر درک کنید و با آن آشنا شوید! اشتباه برداشت نکنید منظور ما از این حرف یادگیری قواعد نیست بلکه شناخت زبان و ویژگی‌های منحصر به فرد آن است.برای مثال اگر از دوست‌داران زبان عربی باشید می‌دانید که زبان عربی یک زبان به شدت جنسیت زده است و جنسیت نقش بسیار مهمی در اسامی و کلمات آن دارد! حال با درک این موضوع ذهن آماده‌ی پذیرش قواعد مذکر و مونث در زبان عربی می‌شود و عمل یادگیری نیز شکل می‌گیرد. پس با طبعیت از کلید دوم با یک سرچ ساده ساختار و ویژگی‌های زبان مقصد خود را بشناسید و بدان با چه موجودی مواجه هستید؟ آیا زبان شما یک زبان بسیار قاعده محور است؟ چرا باید این زبان را آموزش ببینید و استاندارد های این زبان کدام اند؟

کلید 3: آینده ی زبانی‌ات را تصور کن.

داشتن یک یا چند الگو می‌تواند به ما نشان بدهد که در زندگی خود چه می‌خواهیم! حتما دیده‌اید که کودکان از همان دوران کودکی خیال پردازی می‌کنند و آینده ی خود را به افراد مختلف تشبیه می‌کنند! زبان هم دور از زندگی و خیال پردازی نیست! فراموش نکنید با عینی کردن هدف زبانی خود متوجه می‌شوید در دنیای زبان جدید دنبال چه هستید و چه نتیجه‌ای را می‌خواهید. یک الگوی زبانی با لهجه و شخصیت مورد علاقه‌ی خود انتخاب کنید و هر روز آن شخص را در مسیر یادگیری زبان خود به یاد بیاورید. قبل از خواب به پیشرفت و یا پسرفت زبانی خود فکر کنید و با بستن چشمان خود بهترین خود در زبان را تصور کنید. از شیرینی تصور موفقیت مسیر برایتان راحت‌تر می‌شود. این کلید را دسته کم نگیرید! ساختن پایه‌های یک مسیر و قبل از شروع یک کار حتی از مسیر نیز مهم‌تر است! پس با بررسی رسانه‌ی زبان مقصد خود آینده‌ی زبانی خود را تصور کنید! کانال آپارات آموزشگاه آنلاین استاد سعید پر از منابعی‌ست که با بررسی آن‌ها می‌توانید به سه کلید اول دست یابی کنید کافی‌ست کانال آپارات استاد سعید را باز کنید و در قسمت سرچ کلمات کلیدی مورد نظر خود را سرچ کنید.

کلید 4: تقلید کن، حریص باش و دزدی کن!

مطمعنا از دیدن این کلید بسیار متعجب شده‌اید اما نگران نباشید این کلید بسیار مفید و موثر خواهد بود. در دنیای امروزی ما بسیاری از صفت‌ها انسانی نیستند! و داشتن این صفت ها در زندگی انسان را بی‌هدف و کوچک می کند! اما در دنیای زبانی برخی از این صفت‌ها لازمه‌ی زبان‌اند و ما برای پیشرفت زبانی به آن نیاز داریم. به زبان ساده صفت‌های بد انسانی می‌توانند صفت‌های خوب زبانی باشند.

سرقت زبانی:

بله درست شنیدید. سرقت زبانی در دنیای زبان کمک بسیاری به شما می‌کند. فراموش نکنید که برای خلق جملات و یک مکالمه در زبان مقصد نیاز به استفاده از برخی واژگان، کلمات و اصطلاحات داریم. این سرقت زبانی بسیار به اعتماد به نفس زبانی و همچنین تقویت مکالمه و فهم زبانی ما کمک زیادی می‌کند. به یک یا چند کتاب محدود نباشید! اگر یک اصطلاح زیبایی را شنیده اید آن را تکرار کنید نیاز نیست تمام کلمات را بشناسید و قاعده‌ی ساخت آن جمله بدانید با تکرار این جملات زبان زبانی شما گرم میشود.

تقلید زبانی:

به احتمال زیاد شما هم در دنیای واقعی با آدم هایی مواجه شده‌اید که به تقلید از افراد مختلف پرداخته اند. شاید خود شما نیز یکی از قربانیان این داستان باشید و به شدت از تقلید متنفر باشید. اما فراموش نکنید که تقلید در دنیای زبانی اثر معکوس دارد. به این فکر کنید در حال گوش دادن به مصاحبه بازیگر محبوب خود هستید و جمله‌ای جذاب را از زبان او می‌شنوید و با تکرار آن جمله به مکالمه‌ی خود قدرت و رنگ جدیدی می‌دهید. این همان تقلید زبانی‌ست. تقلید زبانی می‌تواند شما را از چارچوب‌های ذهنی زبانی جدا کند و قدرت جدیدی را به شما بدهد.

حرص زبانی:

حریص بودن و قانع نبودن در دنیای واقعی می‌تواند زندگی را بسیار سخت و طاقت فرسا کند اما در مسیر زبانی هر چقدر که تشنه‌ی زبان باشید و بیشتر به دنبال یادگیری باشید زبان را بیشتر کشف خواهید کرد.

ترند زبانی:

در دنیای پیشرفته و سریع امروز هر روزه اتفاقات مختلفی می‌افتاد. به فست فود و انواع غذاهای جدید توجه کنید به انواع نوشیدنی‌های جدید موسیقی و عادت‌های جدید توجه کنید که بسیاری از آن‌ها برای ما مفید نیستند و با اهداف مختلفی ساخته شده‌اند و دنبال کردن روزانه‌ی این ایتم‌ها زندگی ما را درگیر خود می‌کند و انرژی ما را می‌گیرد وما را از اهداف خود دور می‌کند اما دنبال کردن ترندهای زبانی یک کار کاملا مثبت و در عین حال جذاب است. زبان‌های زنده‌ی دنیا مانند زبان عربی و زبان انگلیسی هر روزه کلمات و یا اصطلاحات جدیدی را خلق می‌کنند که ما برای تکمیل اطلاعات زبانی خود و فهم بیشتر به آن احتیاج داریم. گاهی تغییر تلفظ یک کلمه نیز زبان ما را تحت تاثیر قرار می دهد پس در مسیر زبانی خود به روز باشید و در دنبال کردن ترندهای زبانی درنگ نکنید.

کلید 5: خودت را با کلمات مشغول نکن.

پشت یک کلمه سنگر نگیرید! از نفهمیدن برخی جملات، کلمات و متون نترسید. به یاد داشته باشید که جسارت در مسیر زبان آموزی حرف اول را می‌زند. زبان دریایی ست که به صدها اقیانوس وصل می‌شود و انتهای آن مشخص نیست! فراموش نکنید که زبان را باید با جسارت در دست گرفت. از اینکه کلمات، جملات و یا قواعدی را نمیشناسید نترسید. به خود ایمان داشته باشید و به سیاق جمله کلمات، واژگان دیگر توجه کنید تا مفهوم جملات را بفهمید! همانطور که در بالا ذکر شد زبان را باید در درک کرد و فهمید. از متن‌ها و داستان‌های کوتاه و یا حتی کودکانه شروع کنید و بدون ترس از نفهمیدن یک داستان را بخوانید.

کلید 6: حافظه صوتی خود را دست کم نگیرید.

زبان ساختار پیچیده‌ای دارد. زبان با تحت تاثیر قرار دادن نیمکره سمت چپ مغز انسان ما را از نظر جسمی و ذهنی با خود همراه می کند. آگاهی ما از نوع عملکرد ذهن و بدن ما در مواجه با آموزش زبان بسیار مهم است. توجه کنید که شنیدن کلمات و جملات می‌تواند به ما کمک بزرگی بکند. به خاصیت تقلید که قبلا آن را شنیده بوده‌اید توجه کنید به این فکر کنید که برای یادگیری زبان تلفظ اهمیت بسیاری دارد و خود از جایگاه محکمی در مبحث زبانی برخوردار است. با تقلید و توجه به حافظه‌ی صوتی شما حتی بدون دانستن انواع صداهای حروف در زبان انگلیسی و یا عربی می توانید کلمات را به درست ترین شکل خود بیان کنید. با استمرار در شنیدن مهارت شنیدن خود را تقویت کنید. به صورت خودآگاه و ناخودآگاه به گوش دادن و شنیدن سخنرانی، پادکست و موسیقی بپردازید.  حال شما پاسخ دهید تقویت حافظه‌ی صوتی آسان‌تر است و یا یادگیری انواع فونتیک‌ها و مهارت تجوید؟!

کلید 7: دور ترجمه را خط بکش!

حتما شما هم شنیده‌اید که انسان راحت طلب است و به دنبال راحتی‌ست! این قانون در مسیر یادگیری زبان نیز مستنثنی نیست! ممکن است حال یک نفس عمیق بکشید و به گوگل ترجمه و واژه نامه تحلیلگران امید داشته باشید اما مطمعن باشید این ابزارها برای یادگیری زبان به قصد فهم و تقویت چهار مهارت اصلی زبانی کمک نمی‌کند. ترجمه در مسیر یادگیری زبان مانند یک مواد مخدر برای شخصی‌ست که بدنش به آن دارو نیاز دارد. در کوتاه مدت کار شما را آسان می‌کند و باعث فهم سریع‌تر و راحت‌تر کلمات جملات و حتی قواعد می‌شود اما در مدت زمان طولانی این ترجمه مانند یک اعتیاد گریبان‌گیر، شما را از یادگیری زبان به ترجمه‌ی همیشگی زبان می‌کشاند و به اصطلاح ترجمه زبان شما را فارسی زده می‌کند.

کلید 8: با زبان زندگی کن!

فراموش نکنید که موفق‌ترین متد‌های زبان آموزی مانند روش مدرن شش ماهه فرایاری زبان را تا ممکن‌ترین حالت در زندگی واقعی وارد می‌کنند. زبان نیاز دارد که در جای جای زندگی شما بنشیند تا اثر بکند محدود بودن زبان به کتاب یا حتی یک سریال ذهن شما را نیز محدود می‌کند. همانطور که گفته شد زبان یک درس نیست! زبان یک مکتب است و یک نوع زندگی که آن را باید در زندگی روزانه خود وارد کرد. زبان تلفن همراه خود را به زبان مقصد برگردانید. اخبار را به زبان مقصد بخوانید! برای مثال اخبار روز را از طریق اخبار زبان انگلیسی و اخبار عربی دنبال کنید. از صفحات مجازی را در فضای مجازی مورد علاقه خود به زبان مقصد دنبال کنید و فعالیت‌های زبانی خود را وارد زندگی روزمره خود کنید. زبان نیاز دارد در تمام فعالیت های شما جولان دهد! 

کلید 9: دوست خارجی داشته باش!

حتما شما هم شنیده‌اید که بهترین راه یادگیری زبان حضور و زندگی در آن کشور‌هاست چرا که باعث می‌شود انسان زبان را در موقعیت واقعی تجربه کند! فرقی نمی‌کند در کجا ساکن هستید شما باید زبان را به خارجی‌ترین شکل ممکن آموزش ببینید. سعی کنید در صفحات مجازی با نیتیو اسپیکرها Native speakers گفت‌وگو کنید! از حضور در لایوهای مجازی زبان مقصد نترسید و با آن‌ها در ارتباط باشید. اپلیکیشن‌های بسیاری نیز برای پیدا کردن نیتیو اسپیکرها وجود دارد که با شرکت در این برنامه‌ها مسیر زبانی خود را حرفه‌ای‌تر و جدی‌تر می‌کنید. Hello Talk و Tandem از محبوب‌ترین و بهترین برنامه‌های زبانی‌اند که با استفاده از آن می‌توانید با افراد بسیاری آشنا شوید و به اهداف زبانی خود برسید.

کلید 10: صبور بودن را یاد نبر!

به قول معروف آسیاب به نوبت. در دنیای امروز دانستن سه یا چهار زبان زنده دنیای رمز پیروزی و موفقیت است و مطمعنا شما هم علاقه‌مند به یادگیری چندین زبان هستید اما فراموش نکنید که با یک می‌توان چند تخم مرغ برداشت سعی کنید بعد از فهم یک زبان و تولیدات کافی آن به سراغ زبان بعدی بروید و با فشار زیاد ذهن خود را خسته نکنید. سعی کنید بعد از رسیدن به سطح متوسط وارد یادگیری یک زبان جدید شوید.

کلید 11: از سطح بندی زبانی نترس!

اگر شما هم در مسیر زبان آموزی قرار گرفته‌اید می‌دانید که تمامی کتاب‌ها و کلاس‌ها بر اساس سطوح مختلف زبانی تشکیل شده‌اند و این اصل را از مهم‌ترین اصول زبانی قرار داده‌اند. بله سطح زبانی مهم است! فهمیدن زبان و گرفتن حس خوب فهمیدن بسیار اهمیت دارد اما جسارت را فراموش نکنید نداستن در مسیر زبانی هیچ اشکالی ندارد به یاد داشته باشید شما می‌توانید به اندازه‌ی توان و نیاز خود از یک منبع استفاده کنید. فراموش نکنید که این منبع کمی از سطح شما فراتر باشد و بسیار ساده نباشد. مانند قانون +1 باید اطلاعات برای شما مفید باشد و شما بتوانید از آن استفاده کنید. اما خیلی فراتر هم مناسب شما نیست! نکته‌ی این کلید این است که شما از هیچ سطحی نترسید.  زبان دوست شماست مانند یک آب روان است که به شما حال خوب می‌دهد زبان یک لشکر نیست که بخواهد حالتان را خراب کند. از گرفتن حس و حال بد در زبان بپرهیزید.

کلید 12: عبارت محور باش!

هر چقدر که از خواندن و حفظ کردن واژگان کتاب‌های واژه محور و ترجمه محور خسته شده‌اید حق دارید! فکر نکنید که یادگیری زبان به این کلمات محدود است! یادگیری زبان در قالب حفظ یک شعر خواندن یک داستان و تقلید یک جمله نیز انجام می‌شود. فراموش نکنید که بیان کلمه به کلمه جملات و تبدیل جملات فارسی به زبان مقصد یک سم زبانی ست که کم کم ریشه های خلاقیت و عشق زبانی را خشک می کند. سعی کنید عبارت‌هایی که دوست دارید را حفظ کنید و کشف کنید.

کلید 13: متخصصین زبانی را بشناس!

مشورت کردن با افراد متخصص زبانی، استادان و معلمان به روز و متخصصان آموزش زبان در دنیای امروز می‌تواند یادگیری زبان را برای شما ساده‌تر کند. فراموش نکنید که زبان نیز مانند هر چیز دیگری در دنیا پیشرفت می‌کند تغییر می‌کند و با شکل و شمایل نسل‌های مختلف قد می‌کشد. مشاور زبانی دانا و مناسبی را پیدا کنید و از تجریبیات و نصیحت های زبانی آن ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید نحوه‌ی ارتباط گیری شما با افراد متخصص به منظور بهتر شدن حال شماست نه سخت گیری و دور شدن از حس خوب زبان آموزی. آموزشگاه آنلاین استاد سعید با شیوه‌های جدید زبان شناسی و روانشناسی برای شما مشاوره 24 ساعته قرار داده است.

کلید 14: تولید زبانی را فراموش نکن!

تا به حال به کتاب‌های آشپزی دقت کرده‌اید؟ در کنار تمامی دستور غذاهای خوشمزه تصاویری از نتیجه‌ی آن غذا هست که شما را ترغیب می‌کند تا دست به کار شوید و آن غذا را برای خود و خانواده‌ی عزیز خود درست کنید! اما ممکن است نتیجه‌ی غذا کاملا شبیه به تصویر نشود! هر چقدر شما بیشتر به دستور غذا توجه کنید غذای شما نیز بیشتر شبیه به آن صفحه‌ی کتاب آشپزی می‌شود! اما آیا می‌توان بدون اشپزی کردن به این مهارت رسید؟ یادگیری زبان نیز به همین منوال است! حتما شنیده‌اید که بسیاری از افراد می‌گویند ما در ذهن خود بسیار زیبا صحبت می‌کنیم اما زمانی که بلند حرف می‌زنیم از نتیجه ی کار راضی نیستیم! درست مثل کیکی که برای بار اول پخت می‌اید و ظاهر چندان تعریفی ندارد. زبان نیز همین است با تمرین و تکرار و کار تولیدی شما می‌توانید بهتر و بهتر بشوید به هدف زبانی خود نزدیک شوید. حال فکر کنید که این غذا را برای دیگران درست می‌کنید تمام تلاش خود را می‌کنید تا بهترین خود را نشان بدهید از بهترین مواد غذایی استفاده می‌کنید و حوصله به خرج می‌دهید. تولید زبان نیز همین طور است تصور کنید که محصولات زبانی خود را در اختیار عموم قرار می‌دهید و می‌گذارید مورد قضاوت قرار بگیرید این زبان شما را تغییر می‌دهد. مانند همان جمله معروف: آموزش دادن بهترین راه یادگیری‌ست.

کلید 15: روزانه زبان را یاد بگیر.

اگر با ساختار مغز آشنا باشید حتما می‌دانید که استمرار نقش بسیاری مهم و موثری در یادگیری و کسب یک مهارت دارد. استمرار حتی بیشتر از کیفیت اثر می‌کند و شما را برای یادگیری بیشتر و بهتر همراهی می‌کند فراموش نکنید که با امید باید هر روزه در مسیر زبانی خود قدم بردارید و در این مسیر پیشرفت کنید. برای مواد زبانی روزانه خود مانند برنامه‌ی غذایی برنامه ریزی کنید و فراموش نکنید که زبان مثل یک دوست مفید در کنار شما رشد می کند.

15 کلید طلایی برای یادگیری زبان سریع‌تر و جذاب تر

امیدواریم از شناخت کلیدهای طلایی زبان آموزی لذت برده باشید و آن‌ها را در ذهن و یا دفتر خود یادداشت کرده باشید. فراموش نکنید یادگیری زبان یادگیری یک مهارت است. مانند یک سفر که نمی‌توان تنها نتیجه محور بود وباید از مسیر لذت برد. آموزشگاه آنلاین استاد سعید بعد از برگزاری دوره‌های متعدد زبانی و با بررسی دقیق و چندین ماهه این دوره‌ها این پانزده کلید طلایی زبان آموزی را در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار داده است. این کلیدها با الهام از بروزترین و بهترین مقاله‌های آموزش زبان‌های خارجه نوشته و تدوین شده است. که می‌توانید با سرچ هر کدام از کلیدواژه ها به منابع آن دست پیدا کنید. اگر به دنبال پکیج کامل یادگیری زبان در مدت کوتاه با این 15 کلید هستید با توجه به زبان مورد علاقه‌ی خود، سن و سطح زبانی از دوره‌های آنلاین زبانی آموزشگاه آنلاین استاد سعید استفاده کنید. استاد سعید با بررسی تمام این متدها بر اساس سنین مختلف دوره‌های منحصر به فردی طراحی کرده است که با شرکت در هر کدام یک از این دوره‌ها می‌توانید از یک تجربه‌ی حرفه‌ای زبانی استفاده کنید. دوره تینی تاک زبان انگلیسی ویژه‌ی کودکان و دوره کاوش زبان عربی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان این کلیدها را بر روی کودکان پیاده کرده است. دوره شش ماهه فرایار زبان عربی و زبان انگلیسی بر اساس همین اصول طراحی شده است و دوره ترمیک آموزیار زبان انگلیسی و  زبان عربی نیز از این نکات بهره برده است. اگر به دنبال تجربه‌ای رایگان از روش کلاس‌های آنلاین استاد سعید هستید با شرکت در دوره آنلاین دورهی استاد سعید گوشه‌ای کلیدها را در یک فضای انگلیسی و عربی تجربه خواهید کرد. فراموش نکنید که با نظرات خود ما را با افکار خود آشنا کنید و این مقاله را دوستداران زبان انگلیسی و زبان عربی ارسال کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostadsaeed.com/?p=26403
اشتراک گذاری:
مبینا مردانزادة
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد 15 کلید طلایی یادگیری سریع زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.