به نام پروردگار سخن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به نام پروردگار سخن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کالینز؛ یک دیکشنری متفاوت

157 بازدید

دیکشنری کالینز

دیکشنری یک ابزار بسیار کاربردی برای زبان آموزانی‌ست که به دنبال یادگیری بیشتر و بهتر کلمات، اصطلاحات و حتی جملات‌اند. شابد بتوان در یک جمله: دیکشنری را مثل یک عضو جدانشدی از زبان دانست! 

چطور از دیکشنری استفاده کنم؟

قبل از معرفی “دیکشنری کالینز” به این موضوع توجه کنید که منظور ما از دیکشنری و استفاده از دیکشنری به هیچ عنوان ترجمه و دیکشنری “انگلیسی به فارسی” و یا “عربی به فارسی” نیست! مقصود از دیکشنری در این مقاله دیکشنری زبان اصلی “انگلیسی به انگلیسی” و یا “عربی به عربی” است. پس سعی کنید دیکشنری را برای کشف بیشتر یک کلمه در زبان انگلیس استفاده کنید! در این صورت به صورت خود به خود دایره لغت شما بیشتر خواهد شد و همچنین با جملات ساده آشنا خواهید شد.

بهترین دیکشنری‌های امروز

در دنیای امروز دیکشنری های متفاوتی به زبان آموزان انگلیسی زبان پیشنهاد میشود که هر کدام از آن‌ها جزو بهترین دیکشنری‌های دنیا هستند. این دیکشنری‌ها زیر مجموعه دانشگاه‌هایی مانند هاروارد و یا پرینستن و… از کامل‌ترین منابعی ست که میتوان در اختیار داشت. دیکشنری‌هایی مانند لانگمن، آکسفورد، کمبریج وغیره یادگیری زبان را برای شما بسیار ساده تر میکنند و به هر کدام از آن ها میتوان در یک مقاله جدا پرداخت. 

دیکشنری چاپ شده و یا آنلاین؟

آیا کتاب دیکشنری را تهیه کنیم و یا از اپلیکشن های آنلاین استفاده کنیم؟ این سوالی ست که بسیاری از زبان آموزها دارند و اساتید زبان نیز هر کدام نظرات متفاوتی را در این زمینه دارند. 

برای رسیدن به پاسخ درست به چند نکته میتوان اشاره کرد. 

قیمت کتاب دیکشنری

دیکشنری به عنوان کتابی که معمولا قطور است، قیمت به نسبت بالایی دارند، اگر این کتاب‌ها از خود انتشارات اصلی (مانند اسکفورد، لانگمن) باشد این قیمت با توجه به تغییر قیمت به “ریال” در کشور بیشتر هم میشود! پس میتوان گفت برای صرفه جویی مالی میتوان از دیکشنری آنلاین به صورت کاملا رایگان استفاده کرد.

حمل یک کتاب دست و پا گیر

همانطور که گفته شد کتاب‌های دیکشنری بسیار قطور اند! البته این روزها نسخه‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف در دسترس هستند اما نسخه‌ی آنلاین این کتاب‌ها بهترین نسخه برای استفاده ست! شما با یک سرچ ساده میتوانید دیکشنری را در دست خود داشته باشید و یا حتی آن را به صورت دانلود شده در اختیار داشته باشید.

تلفظ نوشتاری

وقتی یک کلمه را در دیکشنری پیدا میکنید در مقابل آن کلمه یک تلفظ نوشتاری برای کاربر ارائه شده است که میتوانید از آن استفاده کنید. که البته نوع خواندن و استفاده از تلفظ نوشتاری نیز ترفند خاص خودش را دارد. دیکشنری مجازی برای شما دو صوت به عنوان تلفظ قرار میدهد. هر دو صوت به صورت کاملا واضح تلفظ را بیان میکنند و در دو لهجه‌ی بریتیش و امریکن در اختیار شما قرار میگیرد. 

عدم آپدیت و ویراستاری

هر کدام از این دیکشنری ها در سال های متفاوت به صورت جدید آپدیت میشود و همچنین با ویراستاری جدید منتشر میشوند. تهیه هر نسخه جدید منطقی و آسان نیست! نسخه آنلاین این لغت نامه ها به صورت روزانه ویراستاری و آپدیت میشود. 

جست و جو با تورق

همانطور که با کارکرد دیکشنری‌ها آشنایید. کتاب از ابتدای اولین حرف حروف الفبا آغاز میشود و تا اخرین حرف تمامی کلمات پرکاربرد به ترتیب چیده شده است. پیدا کردن هر کلمه با تورق هر صفحه کار سختی نیست اما زمانی را به خود اختصاص میدهد که شما بعد از مدتی استفاده از این دیکشنری ها به آن ها عادت میکنید. در دیکشنری آنلاین شما کلمه مورد نظر را سرچ میکنید و به هدف خود میرسید. سرچ و نوشتار کلمه به املا “dictation” و هجی “spelling” کلمات کمک بسیاری میکند. 

فضای خشک

کتاب‌های دیکشنری به خلاصه‌ترین شکل ممکن تهیه شده‌اند که بتوانید تمامی کلمات مورد نیاز را در یک منبع در دست داشته باشید به همین دلیل جایی برای تصاویر بسیار و رنگهای مختلف وجود ندارد. دیکشنری‌های آنلاین با دست باز تر بازی‌های آموزشی متفاوتی را به شما پیشنهاد میدهند که میتوانید از آن‎‌ها استفاده کنید.

مثال های محدود

محدودیت ذکر شده در مثال بالا دلیل محدود شدن مثال‌ها به مجموعه جملات ساده و ضروری است که بتواند به شما به کوتاه ترین شکل ممکن کلمه را آموزش دهد اما فضای آنلاین میتواند با مثال های مختلف شما را با کلمه بیشتر درگیر کند و یک فضای یادگیری عمیق‌تر میسازد.

حالا که درباره ی مثال ها صحبت شد. بهتر است موضوع اصلی این مقاله را مورد بررسی قرار دهیم.

دیکشنری کالینز

Collins English Dictionary

دیکشنری و یا فرهنگ لغت کالینز از تحقیقات زبانی مبتنی بر Corpus Collins استفاده می‌کند که به طور مداوم به روز می‌شود و بیش از 4.5 میلیارد کلمه دارد. 

ویرایش این دیکشنری در سال 1979 با پاتریک هنکس به عنوان ویراستار و لارنس اوردانگ به عنوان مدیر تحریریه، اولین فرهنگ لغت انگلیسی انگلیسی بود که از خروجی یک پایگاه داده کامپیوتری در قالب مشخصی تایپ شد.

CollinsDictionary.com

فرهنگ لغت انگلیسی کالینز در 31 دسامبر 2011 در وب سایت CollinsDictionary.com همراه با فرهنگ لغت‌های  فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی منتشر شد. این سایت همچنین شامل جملات مثالی است که استفاده از کلمات را از Collins Bank of English Corpus، فرکانس‌ها و روندهای کلمات از پروژه Google Ngrams و تصاویر کلمات از Flickr را نشان می‌دهد.

کالینز یک دیکشنری خودمانی

حال اگر بپرسید چرا از بین تمام دیکشنری‌هایی که در ابتدای مقاله ذکر شده این دیکشنری انتخاب شده است؟ 

 

دیکشنری کالینز شاید برترین دیکشنری موجود در دنیای زبان انگلیسی نباشد! اما نکته ای که درباره ی آن وجود دارد این است که این دیکشنری برای افراد غیر متخصص مناسب است! زبان آن بسیار ثقیل نیست و به صورت دوستانه به شرح معانی کلمات میپردازد. 

کالینز شاخه‌های مختلفی دارد که می‌توانید با کلیک بر روی سایت از آن‌ها استفاده کنید. شما در سایت میتوانید لغت نامه‌هایی در زبان‌های پر طرفدار دنیا را در اختیار خود داشته باشید، از گزینه ترجمه استفاده کنید و متون خود را ترجمه کنید. با بازی‌های زبانی سطح زبانی خود را بالا ببرید و از یک مدرسه زبان آنلاین بهره ببرید. 

مثال‌های بی پایان، منابع درست

یکی از بهترین مزایا این دیکشنری که ان را از باقی دیکشنری‌ها جدا میسازد. شرح کالوکیشن‌ها، اصطلاحات و تراکیبی‌ست که ترجمه کلمه به کلمه آن‌ها به شما کمکی نمی‌کند و فقط در کنار هم یک معنی مشخص را می‌دهد. این دیکشنری از آن دیکشنری‌هایی‌ست که به شما در این زمینه کمک میکند. داوطلبان آزمون‌های بین المللی مانند آیلتس میتوانند از این منبع به عنوان یک منبع مفید برای رایتینگ خود استفاده کنند! 

یکی دیگر از مزایای حائز اهمیت این دیکشنری ارائه مثال و جملات از برترین رسانه‌های دنیا مانند “د تایمز” “The Times” است. با سرچ ترکیب‌های مختلف کالینز به شما لیستی از جملات واقعی استفاده شده در رسانه های مشهور می‌دهد تا بتوانید مقصود را به خوبی درک کنید و این نکته در کنار اهمیت خود بسیار جذاب است! این گزینه باعث میشود شما در حال استفاده از یک منبع از چند منبع دیگر استفاده کنید. 

دیکشنری انگلیسی به انگلیسی کالینز

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید با این دیکشنری جدید یادگیری و کشفیات خود را بالا ببرید. فراموش نکنید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostadsaeed.com/?p=28162
اشتراک گذاری:
مبینا مردانزادة
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد کالینز؛ یک دیکشنری متفاوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.